29 Nisan 2013 Pazartesi

Arabadan İn Bisiklete Bin


Dün 49. Cumhurbaşkanlığı bisiklet yarışının son etabı İstanbul'da sona erdi. Harika bir organizasyondu gerçekten ilk defa gidip bir yarışı yerinde izleme olanağı buldum. Bitiş noktasındaki atmosfer gerçekten görülmeye değerdi, sporcuların o sıcaktaki performanslarına tanık olmak beni de acaip derecede motive etti ve heyecanlandırdı. Herkesi önümüzdeki senelerde bu organizasyona katılmasını tavsiye ediyorum. Seneye 50. yıl olacağı için daha özel bir organizasyon olacağı ve süper yıldız sporcuların çağırılacağı daha şimdiden konuşulmaya başlandı, haberiniz olsun.
Gelelim asıl konuya, biz oradaki atmosfere tanıklık edip eğlencenin tadını binlerce bisikletliyle birlikte çıkarırken kapatılan yollar yüzünden isyan eden arabalarına sıkışmış insanların feryatlarını bugün duydum. İşin aslı çok sinirlendim, bu şehir olimpiyatları isteyen bir şehir ve sözde spor sevdalısı insanlarız. Senede bir gün sadece bir kaç saatliğine kapatılan yollar için bu organizasyona küfürler etmek nasıl bir mantık, aklım almıyor.
Bisikletin çocuklara karne hediyesi olarak bakıldığı bir kafa yapısı. Bisikletin sadece çocukların bineceği bir eğlence aracı olarak görülmesi, kaç yaşında adamsın bisiklete binilir mi laflarını senelerdir duyuyorum zaten. Aynı kişilerle sohbet ettiğinde 'abi ne güzel hollandada belçikada adamlar bisikletle gidiyorlar işlerine keşke bizde de olsa' dediklerini de duydum, fakat yine aynı tipler göztepede yapılan bisiklet yoluna karşı çıkıp trafik sıkıştığı için yapımının durdurulmasını sağlayan tipler. Hayır küfür etmeyeceğim.
Dünkü antep gs maçının öncesinde çıkan olaylara bakıyorsun birde insanların eğlenip güzel vakit geçirdği bisiklet yarışına bakıyorsun. Hangisi spor, hangisi daha çok insana yakışıyor görüyoruz. Futbolda kavga gürültü her zaman oluyor yanlış anlaşılmasın dünkü maçı örnek olarak verdim, aynı gün gerçekleştiğin için.
Umuyorum bu yarışın prestiji artacak ve her sene daha iyiye gidip bu tarz organizasyonların üstesinden geleceğiz. Ve her sene daha iyiye gittiğini herkes söylüyor.
Hazır havalar düzelmişken unuttuğunuz bisikleti yerinden çıkarıp bir hafta sonu gezisi yapmayı deneyin. Arabayla gitmekten çok daha keyifli ve hızlı bir yolculuk olacaktır. Pişman olmazsınız.

2 yorum:

  1. Bisiklete binmeyeli o kadar uzun zaman oldu ki bu aralar çok özlüyorum, hep görüyorum. Bu da üstüne tuz biber oldu :(

    YanıtlaSil