30 Nisan 2013 Salı

30nisan


Sevdiğim bir replik var, konuşma şöyle geçiyor 'Benim bir hayalim var.-Hayalin ne? -Bir hayalimin olması.' Beni her zaman güldürür ve sonra film devam ederken kendime sorarım, senin hayalin ne ihtiyar. Cevap yok.
Uzun bir zaman boyunca kendime verdiğim zararı göremediğim günlerdi. Derler ya insan dibe vurmadan farkında olmaz, tekrar yukarı çıkabilmek için en dibini görmelisin hayatında. Yaşamadan bilemiyorsun tabi şimdi çok hak verdiğim bir düşünce bu. Çünkü dibe vurma eşiğini geçip tekrar yukarıya doğru hareket etmeye başladım.
Daha yeni izlediğim pan'in labirenti filminin başında çok güzel bir masal anlatılıyor. Aklımda kaldığınca, yer altı ülkesinde yaşayan küçük prenses yeryüzüne çıkıp güneşi görme hayaliyle yaşıyormuş. Orada çok güzel ve mutlu bir hayatı olmasına rağmen güneşi, çiçekleri ve yukarıdaki hayatı merak ediyormuş. Bir gün güvenlikleri atlatıp yeryüzüne çıkmayı başarmış fakat güneş gözlerini kör etmiş. Sonrasında prenses zamanla bitik düşmüş hastalanmış ve yer yüzüne çıkmasının bedelini ölümle ödemiş. Sonra hikaye devam ediyor etkileyici bir dram olduğunu söylemeliyim. Oldukça beğendim filmi. Umarım doğru aktarabilmişimdir masalı.
Biraz kendime benzettim, şu an içinde bulunduğum duruma yakıştırdım nedense. Zaten kendimizden bir parça görebildiğimiz filmlere, hikayelere, kitaplara bağlanıp kalırız, ilgimizi çekmesi için kendimizle bir yakınlık kurmalıyız, yani en azından benim için öyle. Neyse efendim şimdi benim bir hayalim var bu prenses kızımız gibi. Fakat bazı arkadaşlarım hayal kurmamın beni daha çok üzeceğini söylüyorlar, fakat yanılıyorlar. Hayal kurmadan hiç bir şeyi başaramayız ve mağlup olacaksak uğruna savaşıp huzur içinde ölüp gitmeliyiz.
Aslında ilk hayalimin gerçek olduğunu var sayarsak ki, bir hayalimin olmasıydı bu. Biraz daha mucizelere inanır oldum. Ne dersin moruk yer yüzüne çıkmak için mücadeleye değmez mi.Bence her şeye değer.
Sağlıcakla.

6 yorum:

  1. "Zaten kendimizden bir parça görebildiğimiz filmlere, hikayelere, kitaplara bağlanıp kalırız, ilgimizi çekmesi için kendimizle bir yakınlık kurmalıyız." Aynen öyle. Bir de hayal kurmak gibisi mi var! :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir paylaşım olmuş :)Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. Neden değmesin ki? Hiçbir şey kaybetmeyiz. Aksine sonucunu görüp de pişman olmayız kendimizi merakta bırakmadığımız için. Bazen çok fazla kasıyoruz kendimizi gereksiz yere. Engel oluyoruz kendimize, ufak şeylere fazla anlamlar yükleyerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı zamanlarda detaycı olmak, inciğine boncuğuna kadar düşünmek bize zarar veriyor. Halbuki ne güzel demişler "hep denedin hep yenildin, gene dene gene yenil, daha iyi yenil". Sadece dene işte..Teşekkürler.

      Sil