6 Şubat 2012 Pazartesi

İngilizce Çıkarması

Selamlar olsun.
Gece gece düşünüyorum parmaklıklar ardında ile prison break arasındaki bağlantıyı kuramıyorum.Daha önce bahsedilmiştir illaki mapus VS kodes karşılaştırması yapılmıştır Allah düşürmesin orası ayrı zaten uzun uzun konuşulacak bir konu.Bir alt başlık olarak hapisanelerden bahsedebiliriz fakat benim söylemek istediğim kültür farkları.Tabi daha çok avrupa ve amerikadan haberdar olduğumuz için ancak o bölgeler ile kıyaslama yapabiliyoruz.Bütün avrupayı karış karış bilirken doğumuza doğru en fazla kaç tane ülke sayabiliriz?En fazla bir tsunami yada deprem haberi olmadan pek ilgilenmeyiz, burnumuzun dibiyle ilgilenmiş gibi yaparız (ortadoğu) ama bana sahte gelir.Zaten siyaset fazla sevmiyorum mümkün oldukça kaçıyorum o konulardan.Dikkat ettim insanların en çok kırılmaya müsait olduğu konulardan birisi.Meşhur bir söz vardır takım tutar gibi parti tutuyorlar diye belkide sırf bu fanatiklik yüzünden böyleyiz.Neyse işte güneş doğudan doğarken bizim ne işimiz var batıyla.Artizler geliyor gezdiriyoruz bizde sonra konuşuyorlar çok şaşırdım çok modernmiş diye tabi ne sandın rörörö..

Ben sana bişey diyeyim mi azizim, bizim derdimiz başka.Geliyorlar gencecik çocukları kandırıyorlar güney sahillerinde rahat tavırları ile tavlıyor cıbırlar.Türk kızından tokadı yemiş delikanlılar birinci sırada yer alırken biscolata erkeği hayali ile kokoşlarımız koşuyorlar evrupa emmarika diye.Son zamanlarda çok fazla insan uğurladım yurtdışına dil öğrenme kisvesi altında hayallerini gerçekleştirmeye koştular.Doğru bir hareket ama bizi bu hale getirenlere binlerce kere yazıklar olsun diyorum baştan.İngilizce gibi çok ciddi bir konuda bu kadar yetersiz bu kadar rezalet bir başka yer daha yoktur herhalde.(sadece ingilizce yetmez en az 2 yabancı dil şart diyen adam gelmiştir.)Biraz düşünelim ilkokul 4. sınıftan itibaren ingilizce dersi görmemize rağmen fak yu dan öteye gidemedik lanet olsunki onuda adam gibi çevirmediler.Lisede hazırlık okudum yetmedi üniversitede bir daha okudum bir turist birşeyler sorsa yolda donar kalırım büyüh ihtimalle.No ingiliş diyerek riske girmekten kaçarım.Yurtdışına çıkmadan olmuyor fikrini kafamıza sokan kişiyide yatırıp bir güzel rörörrö.Yada illaki koleje mi gitmeliydik adam gibi öğrenebilmek için ingilizceyi.İleride işime yaramayacak mal matematiği öğreteceğine dil öğretseydin kardeşim.Sevmiyorum sayıları yani yanımda bakkal boy hesap makinesiyle geziyorum varmı.Lisede tepkimeye soktuğum moleküllerede lanet olsun o üçgenler altıgenlerde inşallah şarampole yuvarlansın.

Biraz sinirim geçsin diye yazıyorum; ilkokulda kızılay koluydum ben beyaz bir kolluk vermişlerdi üstüne kırmızı büyük punto ile kızılay kolu yazıyordu.(çok ilginç)Neden bilmiyorum ama hep kızılay kolu olmak istiyordum, bence Er ryan'ı kurtarmak filminin etkisi büyüktü bu konuda.Sanıyordumki okulda bir yaralanma olunca -meeediiiiiiiiiiiiic diye bağıracaklar ben koşacağım elimde morfin ile.(ingilizce biliyorum lan)Kimse takmazdı o kollukları, herkes bir kaç kere takıp atmıştır ama ben sürekli takardım, ciddiye alırdım nazi gibi kollukla gezerdim bütün gün.-vay gazoz-simit almışsın- ne sandın rörörörö

Bu kısa bilgiden sonra eğitim sistemimizi bombalamaya devam ediyorum bakınız turizm öğrencisiyim, sektörü ciddiye alıyorum ama öğrenciliğimden nefret ediyorum.Sebebi ezberci sistem tabiki elalem sabahlara kadar ezber yapıp sınavlardan geçerken ben yavrum kopya bile çekemiyorum.Beceriksiz olduğum için gurur yapıyorum -ben hayatta kopya çek(e)mem gibi..Uyu kerizim millet kopyaları yapıştırıp mezun olunca sanada üstün gurur plaketi verirler.Hoş değil tabi derste slayt gösterisinde yazılanları okuyup sınav yapan insanlar görmek, büyük lüks yani.Birde canım biz eşşekler gibi hazırlık okuduk pek çok kişi şehit oldu hazırlık çarpışmalarında 2 yılını kaybetti.Tak, ben hazırlığı geçtim Turizm bölümünde zorunlu hazırlık kalktı!!!Enayi durumuna düştük hadi ben başarıyla geçtim yine bir derece ama 2 sene okuyupta kalanlar ne olacak?Neyse iyice saptı konu yeter bu kadar daha sonra detaylı bir eleştiri getireceğim zaten okulum ve bu ezbercilik ile ilgili şimdi boş yere küfür etmek istemiyorum.

Şimdi diyeceksinki yazının kıçı başı ayrı oynuyor toplayamadın yavrucuğum fakat şöyle söyleyeyim: Eğitim sistemimiz daha güzel işleseydi daha başarılı olsa idi yurtdışına dil öğrenmeye değilde gezmeye tozmaya gitse idik.Alcatrazı yerinde görseydik mesela (bu da mapusla ilgili bağlantı, bence oldu-valla bana gelişi zaten san francisco)
Kodes kaslıdır mapus göbekli,kodes timberland bot giyer mapus yumurta topuk, kodeste onu bize verin diye bağırırlar mapus memleketi sorar, kodese tıkarlar mapusa atarlar.Kısacası: bende tam olarak anlamasam da erasmus'a falan gidersem fotograflar ile kültür farkını gösterebilirim.Artık idare edin kardeşim hep mezeleri biz mi söyleyeceğiz.
              Bu da alcatraz adı geçince görün istedim dayanamadım.
                                             (ben çekmedim)
                                                     (!)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder