13 Şubat 2012 Pazartesi

Spor Hayatım Hiç Bitmemiş

Bak şimdi
Ben uzun boylu bir çocuktum, daha 10-11 yaşlarında 1.70leri geçmiştim çoktan.Yaşıtlarımdan önce geliştiğim için çocukluğumu yaşayamamış gibi bir haldeydim herzaman.Hiçbir yaşımda çocuk gibi bakılmadı sanki bana 'eşşek kadar olmuşsun boyundan posundan utan bari' gözüyle bakıldı.Yaptığım her hareket garipsendi yani hatırladığım kadarıyla böyle olmuştu.Zaten hep en arka sıraya oturuyordum o saçma anlayış yokmu zaten 'senin boyun uzun sen arkaya otur'.Uyuz oluyodum ya belki gözlerim bozuk ki lisede bozulmuştu.Sonra orta okulda ön sıralara geçmeye çalıştım bir hevesle kızların yanına oturayım muhabbet olur diye ama nafile, hocalar hemen arkaya attı.Sevmiyordum arkada oturmayı hep dandik muhabbetler oluyordu zaten kızlar önde oturuyor kardeşim rahat bırak bi muhabbet edelim değilmi yani..Çok kısmetimi kapattı öğretmenlerim iyi hatırlıyorum yani bu yüzden pek sevmem okul yada öğretmen-saygım sonsuzdur tabiki.Ama uzun boyun avantajlarınıda yaşamadım değil biraz onlardan bahsetmek istiyorum.Ha bu arada boyum ştandart sayılır yani birden boy atıp durdum lisede bana yetişti yaşıtlarım öyle dengeledik durumu.
O yaşta o boy olunca o yaşta değilmişsin gibi geliyordu herkese.Yani büyük gösteriyordum herzaman ve hala öyle bu durum gittikçe daha büyük gösteriyorum.Daha 2 ay önce hiç tanımadığım birisiyle sohbet ederken yaş konusu açıldı ben uyuz oldum yani 'ya bana sorsan en az 25 derdim' oha lan ne 25i öldürdün beni bi dur kardeşim.Sevmiyorum zaten yaş muhabbetini karar aldım 30 yaşına gelinceye kadar hep 20 yaşındayım diyeceğim.Küsüratları sevmiyorum yani 22 desem ıyy dersiniz değilmi.Yaş 29 olunca bile 20 diyeceğim ben abi banane küsürat sevmiyorum.
Neyse işte ben bu uzun boydan dolayı pek zahmet yaşadım itildim kakıldım zenci muamelesi gördüm desem olmaz tabi.En büyük faydayı okul bando takımında yaşamıştım.5. sınıfta bando takımına girdim en ön sırada borozanı öttürdüm sonra 6. sınıfta boru majörü olmuştum.Acaip fiyakalıydı yani kıyafetimiz kırmızıydı böyle en önden ben yürüyorum falan tören sırasında o kadar gaza gelip hızlı yürümüşüm ki bando baya arkada kalmış fotografı görünce farkettm tabi.Güzel günlerdi tabi eski günler.Daha sonra spora merak saldım.Mecbur bırakıldım çünkü 'bu çocuk uzun boylu iyi basket oynar' mantığı vardı o zamanlar iverson bu kadar meşhur değil tabi.Verdiler beni spora kardeşim mahalledeki bütün arkadaşlarım serserilik yapıp eğlenceli oyunlar oynarken ben sıkıcı antrenmanlar ile kondisyonuydu tekniğiydi falan sözde geliştiriyordum.

Önce voleybol takımı geldi adını söylemeyeceğim sadece uzun boyluyum diye 'gel antrenmanlara çık' diye teklif ettiler.Zaten evdekiler mest oluyorlar bu tarz aktivitelere, hemen gittim bende.Bir kaç ay uğraştım o sporla ama yalnız olduğum için mutlu değildim.O sırada mahallemize basket sahası yapıldı her akşam oradaydık acaip modaydı diyebilirim.Mahalle harlem gibi olmuştu o sıralar ve ben voleybol oynuyorum ya rezalet birşey zaten kız sporu gibi.Hani o yaşta o bakış açısı var zaten ne yapıcaksın.Hemen bıraktım voleybolu falan biraz zaman geçti okula basketbol takımı geldi yine uzun boyumdan ötürü gel dediler.Bir kaç ay orada koşturdum yine.İstediğimi yapıyorum gibi geldi ama yalnızdım sonuçta mahalleden uzak bi durumdasın, zaten zor arkadaş edinen bi tipim böyle fazla yüz vermeyi sevmem baştan mesafeliyimdir.İyice moralim bozulmuş onuda bırakmak zorunda kaldım sonra.
En sonunda dedimki abi futbol iyidir hep oynuyoruz zaten beden derslerinde hadi onuda yapalım.Gittim yine bir takıma hemen aldılar saolsunlar atletik yapımıdır nedir kardeşim adamlar beğeniyor heralde tam eğitmelik çocuk.Fakat gel gör ki orada da mutsuz ve yalnız kaldım, halbuki maçlara çıkıp çatır çatır oynamıştım yani ama hep bir bahane buldum ve bıraktım.Günlerden bir gün amcaoğlunu kandırdım Kürek çekmeye gideceğiz takım hazır zaten çağırıyorlar.İsim vermiyorum yine ama bu kulüpler tırşkadan falan kulüpler değil bunu bilin sadece.Neyse bizim kuzenler senelerce kürek çektiği için bizde amcaoğluyla gittik beraber 10 gün falan bizi kaçırdılar.'Manyakmısınız olm başlamadan bırakın' falan dedi diğer sporcu arkadaşlar bizde bıraktık.Hepsi hayattan bıkmış deliler gibi antrenman yapmaktan bizi caydırdılar bende tam yalnız değilim diye düşünürken spor biraz sıkı çıktı.
En son lise sonda cumhurbaşkanlığı bisiklet yarışını izliyorum acaip hoşuma gitti bisiklet olayı zaten çocukluk hayali diye evdekilerle konuşup bir bisiklet aldık.Gayet güzel sayılabilecek bir model herkes çok beğendi falan neyse 2-3 sahilde sürüşe gittim ama yok abi yine tek başımayım.O yaz hevesimizi aldık bir kaç arkadaş ile sahilyolunda sürüş yapsakta istediğim verimi alamadım.Kahretsin dedim yine spor yapamayacağım derken bu sene yeni bir ışık oldu benim için.Bisikleti aldıktan 4 sene sonra arkadaş çevremde paten sohbeti konuşulmaya başladı ve 2si hemen gidip aldı.Biraz uğraştılar ettiler öğrendiler sonra bizde yola çıkmaya başladık sahilyolunda 8kmlik parkurlar gidip gelmeye başladık.İşte dedim ki olay bu.
Fakat yanlış düşündüğümün farkına vardım.Ulan eşşek herif illa yanında birisi mi olması lazım.Gazla mı çalışıosn olm sen diye kendime çok kızıyorum şimdilerde.Keşke o gittiğim sporları yalandan bahane ile bırakmasaydım..Spor abi çok önemli yani, insanı fiziksel olarak güçlendirmesini geç sosyal olarak çevrendeki insanlar çok farklı oluyorlar yani.Siz daha iyi bilirsiniz azizim.
Sözün özü spor güzel birşey gidin yapın yaşınız hiç farketmez paten sürün scooter sürün bisikler sürün kaykay alın hoplayın zıplayın.Ama sahilyolunda öyle mal gibi çekirdek çitleyerek yürümeyin.Tamam yürümekte güzel birşey ama kardeşim git ekstra birşeyler yap hobin olsun değilmi?Şimdi diyeceksin ki insanların parası yetmiyor falan - bana masal anlatmayın sakın ,adam asgari ücret alıyor ama cebinde ayfon var.Hadi canım yalan atmayın bu olay sadece parayı nereye harcamak istiyorsun olayı.Ben giderim 100 bin liraya daire alırım başkası der keşke spor araba alsaydın.Bilmiyorum işte.
Bu arada sahil yolu tespitlerim şunlar;
-Kartal taraflarında yerlerde cam kırıkları ve çekirdek kabukları hat safhada çok pis.Yine maltepe pendik arasında insanlar özellikle bisiklet yolunda yürüyorlar.Kaldıki orası yeni yapıldığı için daha geniş yani o kadar yer varken insanların özellikle bisiklet yolunda yürümesi ilginç.Geldiğimi görüpte kaçmamaları daha ilginç.Birde insanlar acaip bakıyorlar sanki hiç bisiklet görmemişler gibi.
-Suadiye caddebostan tarafına doğru daha fazla spor yapan insana rastlamak mümkün.Sahilyolu eski olduğu için yol biraz daha dar fakat insanlar özellikle bisiklet yolunda yürümüyorlar.Belkide spor yapanın daha çok olmasından kaynaklanıyordur.Bilemeyeceğim artık.
Son söz olarak gidiniz spor yapınız böyle sosyo kültürel detaylara takılmayınız.Tabi çok fazla şey yazmak istiyordum bu durumla ilgili ama boşver diyorum.Hobi edinelim spor yapalım bunlar güzel şeyler.İleride keşke dememek için bahane bulmamalıyız vermek istediğim diğer bir mesajdı tabiki o da önemli..Hadi görüşürüz..
Not:caddebostandaki kızların msn'ini nereden bulabilirim?

1 yorum:

  1. uzun boylunun çilesi bitmez hiç bir zaman..'hoop uzun' olursun ' o uzun varya' olursun hiç adın geçmez hep o uzun olarak kalırsın:)

    YanıtlaSil