14 Şubat 2012 Salı

Dokuz Köyün Muhtarı


Lafını balla kesiyorum unutma sakın diyeceğini,
Halihazırda tatilim devam ederken böyle bir mutluluk var içimde sürekli.Ama bu çok uzun sürmeyecek zira 2 güne kalmaz kürkçü dükkanına geri dönmek zorunda kalacağım.Okullar başladığı için yine o melankolik moda gireceğim bir süreliğine umarım geçen seneki gibi yaz geç gelmez.Gerçekten geçen sene ne acaip olmuştu mayısta montlarla geziyorduk ya aman hiç hoş değil.Bende kendimi böyle mutlu yakalamışken aklıma gelenleri yazmaya devam ediyorum bu hitap şeklini hiç kaybetmemeyi umuyorum.Bir yandan ilerleyen günlerde şu konulardan bahsedeyim diye küçük notlar alıyorum fakat hepsi sırayla olmak zorunda, zira aklım karışıyor ve 2 konu birbirine giriyor.Ne şimdiki yazmak istediğimi adam gibi anlatabiliyorum ne ileride yazmayı planladığımı.Ortaya saçma sapan birşey çıksada silmiyorum çünkü bütün olarak bir işe yaramasa bile birkaç güzel cümleyi bulabiliyorsun.Güzellik görmek isteyene canım, sen yeterki gözlerini kapatmayasın dikkatle inceleyesin.

Dedimya mutluyum diye öyle anılarımı yazıyorum hazır kendimi böyle yakalamışken anıları arka arkaya diziyorum, zaten ileride bol bol hüzünleniriz.Yaşlı olduğum için o eski bayramları arıyorum ben yavrucuğum.Neyse işte ben yine aynı doğrultuda bir kaç anımı paylaşmak istiyorum izninizle.
Her ne kadar şu zamanlarda okulumu çok sevmesemde geçmişte durum böyle değildi.Herzaman yaramaz ve başarılı bir öğrenci profili çiziyordum tabi bu ilk ve orta okul için geçerli.Bilseydim zaten orta okuldada başarılı olmazdım abi.Takdirlerle veli toplantılarıyla coşan veli lisedeki zayıfları görünce büyük bir şok yaşamıştı iyi hatırlarım.Heleki veli toplantıları ne kötüydü bazı öğretmenler vardı sınavları toplantıda açıklayacağını söylerlerdi.Uyuz olurdum yani ne var bana söylesen belki evle pek haşır neşir olmak istemiyorum not konusunda.Hayret yani.

4. sınıftaydım ve yanlış hatırlamıyorsam problem çözümüne yeni geçmiştik , öğretmen tahtaya yazmış soruyu herkes harıl harıl çözmeye çalışıyor bende hoop elimi kaldırdım.Çözümü göstermek için can atıyorum ve eminim kendimden tabi öğretmen geldi baktı ve güzelce kulağımı çekti.Bu yanlış evladım gibi birşeyler söyledi en başta ben anlamadım tabi.Nerede hata yaptım diye kontrol ediyorum bi yandan çözümü izliyorum sonra bekledim ve öğretmenin sonucuyla aynı çıktığını gördüm.Hırs yaptığım için gittim hemen defteri götürdüm öğretmenim ben doğru çözdüm diye konuşuyorum.Baktı 'aa sen 2. yoldan çözmüşsün' dedi.Öyle mi denirdi 2. yol dimi yanılmıyorum?Tamam canım çok yanmamıştı ama neden kulağımı çekmiştiki anlamıyorum.Bütün tenefüs ağlamıştım kendimi tutmuştum derste ağlamiyim diye.Gerçekten gururum incinmişti.
Dediğim gibi yaramazlık yapıyordum ama ders için gerekli şeyleride yapıyordum, zaten çocuğuz memur değiliz bütün gün oturalım kıçımızın üstüne.Yaramazlığın abartılmadığı sürece zıpır bir tarafı vardır, bende genelde bu ayarı tuttururdum diye düşünüyorum.2. anım bu sefer liseden geliyor.Sürekli atıştığım edebiyat öğretmenimiz bir gün elinde yaprak testlerle geldi bütün sınıfa dağıttı 20 soru falan böyle.Başladık soruları çözdük ben bitirdikten sonra sıkıldım birde o sıralar deli kitap okuyorum çok heyecanlı bir yerde kalmıştı tenefüste bitiremedim.Hazır testi çözdüm şu kalan 2-3 sayfayıda bu sürede bitiririm heralde diye okumaya başladım derken çat.Ne yapıyorsun sen biraz hakaret falan dersten atıldım bu sefer.Öğretmen dışarı çık diyince ben kapının önüne değilde bahçeye gittim beden dersinde maç yapanları izlemeye koyuldum.10 dakika sonra beni aradıklarını görüp sınıfa gittim tabi öğretmen mahçup olsada fazla yüz vermek istemiyor, çünkü sürekli laf yarıştırıyoruz böyle bir rekabet halindeyiz gibi.Kızmadım sadece üzülmüştüm o zaman.

Zaten yeterince uzadı o yüzden elimden geldiği kadar kısa tutmaya çalışıyorum.Pek hoşuma gitmiyor bu tavrım kendimi kısıtlamayı sevmiyorum.Daha rahat okunsun diye yapıyorum ama bu seferde bütünlük kayboluyor gibi..Bilmiyorum azizim deneme yanılma bazen bu işler.Sonuç olarak aklıma gelen ve beni etkilemiş bu birbirine benzer iki olayı anlatmak istedim.Hepimiz yanlış anlamalara kurban gitmişizdir ben pek çok kere yaşadım.Bunun sebebide bazen adımın çıkmış olması oldu bazen karşımdaki insanın dikkatsizliği, ahmaklığı.Yine lisede hasta olduğum bir gün okula gidemedim, ertesi gün gidince hemen anlattılar; öğretmen sınıfa giripte sınıf defterini yazmaya başladığında gürültü olmuş ve hemen 'yusuf sus'.Tabi sınıf gülmüş bu duruma fakat benim garibime gitmişti, ben olmasam bile benden bilinecek.Ne yapsan yaranamıyorsun sonradan.

Böyle konuşunca sütten çıkmış ak kaşık gibi oldum ama değildim en basitinden Lgs'ye hazırlanırken dershaneye gidiyorduk.Yeşil bez panolar olur iğnelerle yazı, şiir asıyorlardı bende orayı biraz karıştırıp 'AAAAAAAAlİİİİİ' yazmıştım aramızda bir esprimiz vardı arkadaşlarla.L harfini küçük yazınca orası aaa iii gibi yani eşek anırması gibi gözükmüş.Müdür çıldırmış tabi direkt olarak bizim sınıfa geldi sabıkalı olan 3 şahıstan biri benim diğerleri kuzenlerim.(adımız çıkmış işte,aslında tek başınayken iyide bir araya gelince sapıtıyor bunlar)Müdür dedektif havasında 3ümüzü sırayla tahtaya çıkartıp A harfini yazdırıyor.Bende harfi resimdeki gibi üstü yuvarlak olacak şekilde yaptım mı.İhale bizim kuzenlere kalıcak hadi itiraf edin hanginiz yaptı diye soruyorlar.Ben dayanamayıp 'kara murat benim' dedim tabi itiraf etmem hem onları şaşırtmıştı hemde olaydan ucuz yırtmamı sağlamıştı.Niye zarar veriyorsun panoya evladım.

Sonuç olarak dikkatli olmak gerekli kalp kırmak o kadar kolay ki.Karşımızdaki insandan hiç beklemediğimiz reaksiyonlar alabiliriz yeterki önyargılı olmayalım yeterki insanları 5 dakikada yargılamayalım.Her zaman açık bir kapı bırakmak belkide en iyisidir..
Neyse bu arada ne diyordun sen ya.

 
Tam dinlemelik parça..Günü huzurlu bitirmenizi sağlar..

2 yorum:

  1. :) bir çırpıda okudum, benim de bitmeyen öğrencilik dönemim geldi aklıma, ama okulun açıldığını ve derslerin ciddiyetinin başlamış olduğunu anımsatmasan olmaz mıydı hiç???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aklımdan çıkaramadığım için yazımada yansıtmışım istemeden olmuş :)

      Sil