18 Şubat 2012 Cumartesi

Otobüsle Kavgalıyım


Uzun süredir yazmak istiyorum aslında yollar üzerine ve her seferinde hoşuma gitmeyip yarım bırakıyorum.Uumarım bu sefer yolda bir yerde düşürmemişimdir ilhamımı.Çünkü yolda çok düşündüm şöyle olursa bu olur diye hayallere daldım.Ne güzel oluyor camdan dışarı bakıyorsun hiç bilmediğin yerler kimin baktığını bilmediğin camlara bakıyorsun öyle akıp gidiyor hayat.Sende hayaller kuruyorsun çalan müziğe göre veriorsun coşkuyu.Öncedende yazdım yola çıktığım zaman mp3 player ım yanımda hazır bekler ve bana eşlik eder beni mutlu eder bazı yerlerde gözlerim yaşlı olur.En son 2 sene önce yaz okuluna kaldığım zaman acaip bir hayatım oldu bir akşam evde tek başıma otururken ertesi gün yola çıkıp akşamında discoda pek çok arkadaşımla beraber takılıyordum.Bir akşam eskişehirde sıkıntılar içinde boğuşurken öbür akşam cundada sevdiğim insanlarla birlikte felekten bir gece çalabiliyordum.Bu benim için cehennem ile cennet arasındaki yolculuk gibiydi resmen.

Bir gün otobüse binmeye doğru giderken depeche mode- wrong çaldı ve gözlerim doldu sinirlendim yine yalnızlığa gidiyorum diye cdyi teypten çıkartıp dışarı fırlattım.Zor günlerdi tabi hiç içinde olmasada yola çıkmak zorunluluğunun olması çok kötü birşey...Eskiden beridir otobüsle husumetim var zaten, daha çocukken neredeyse her hafta karşıya gidiyorduk (istanbul asya-avrupa yakası, karşı taraf dediğimiz)
Dayımlar karşıda oturuyordu ve bizde gidiyorduk otobüsle o kadar zorduki hep beni araba tutardı delicesine kusardım yollarda midem kaldırmazdı artık annemde hep 'bak cami' diye benim dikkatimi dağıtmaya çalışırdı.İşe yarardı tabi minareler çok uzaktan dikkatimi çektiği için bir süreliğine iyi gelirdi hatta bazı yüksek binaların kaç katlı olduğunuda sayardık ama ben yinede bir yerde dayanamayıp kusardım.
Allahtan geçti çok zaman önce bu huyum fakat insanı araba tutması çok kötü bir şey hayatı zehir ediyor resmen.Toplu taşımaya olan inancımı sarstı tabi bu kötü anılar ama ben yılmadım yollardan vazgeçmedim.Sevdim hep farklı yerleri görmeyi istedim o bilinmezlik yokmu hiç bilmediğin yollar acaba burası nereye çıkıyor demen..
Güzel şeyler severim, ehliyetimi aldıktan sonra daha güzel bi hal aldı benim için araba sürmeyi çok severdim ve şansıma uzun yol şöforü gibi yollara çıktığım bir yaz var ki hiç unutmam.Aslında otobüsleride severim o çıkardıkları 'tıss tısss' ses yokmu hasta olurum ve kullanmayıda istemişimdir çocukluğumdan beri.Ama iş arka koltuklarda oturmaya gelince nefret ederim.
Şehir dışında okuduğumuz için yollar bizim arkadaşımız zaten ve sürekli tren kullanan birisi olarak halimizden çok memnunduk.Taa ki trenler kalkana kadar.
Duymuşsunuzdur haydarpaşadan seferler sona erdi hızlı tren çalışması için ve pek çok insanı etkileyen bir olay oldu bu.Hem maddi hemde manevi olarak mahvolduk diyebilirim.Daha 1 ay önce güney ekspresi ile 6.50 liraya evimize gidiyorduk hemde yata yata diyebilirim.Tabi genelde ekspresleri kullanıyorduk ama güney ekspresinin havası bir başka oluyordu tabi fiyatıda öyle.Daha geçtiğimiz perşemde günü otobüsle gelmek zorunda kaldım ve 35 liraya hemde sallana sallana rezalet bi halde gelene kadar yayık ayran oldum.Çok kızdım demir yollarına nasıl olur diye fakat yapacak birşey yok hızlı tren yapımı için bu çile çekilmek zorunda.Fakat benim anlamadığım devletin böyle bir parayı nasıl kaçırdığı.Kaba bir hesap yaparsak büyük bir parayı resmen özel şirketlere hediye ediyor devlet hemde insanlar mağdur oluyor yani ince bir hesapla güzel para kanka.Sen anla artık.Birde bu otobüsler nerede otogar var oraya giriyorlar yol bir uzuyor bir uzuyor aman aman..Hevesimde kalmadı zaten istanbula dönmek için azıcık olan hevesimi paramparça ettiler.Yaktın bizi demiryolu haberin olsun...
Herşeye rağmen yolları seviyorum takıyorum müziğimi efendi gibi düşüncelere dalıyorum gidiyorum.Artık neresi olursa farketmez ki bambaşka dünyalarda yaşıyorum o anda.
Yollar bizi birbirimize bağlıyor güzeldir yollar.Gözyaşı vardır yollarda heyecan hiç bitmez dua vardır sağsalim gidebilmek için.Yeni evlerin olur pek çok durak orada bir telaş görürsün farklı şeyler yaşarsın..Ne olursa olsun insan yola çıkınca farklı bir ruh haline bürünür.Ben seviyorum yolları çünkü yollarda yalnızdır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder