19 Şubat 2012 Pazar

Bir Kitap Bin Ağıt


Şiirleri seviyorum ve yazmaya çabalıyorum içimden geldiği gibi.Başlı başına bir yetenek ve çok zor birşey benim için.Yazma hevesimin olduğu senelerde bende yazıyordum içimden geldiği gibi.Fakat o zamanlar daha çok nefret söylemi içeriyordu yazdıklarım,  bunun sebebi rap müzik daha doğrusu 'gangster rap' ile büyümüş olmamdı.Abilerimiz sayesinde tanıştık ve kasetlerden dinliyorduk durmadan.Ne dediklerinin bir önemi yoktu başlarda fakat zaman geçtikçe neden küfür ediyor bu adamlar diye sorgulamaya başladık haliyle.Kendi çapımızda araştırıyorduk tabi google'dan haberim olmadığı zamanlara denk geldiği için zorluklar yaşamadım değil.İnternet hayatımıza iyice girmeye başladıktan sonra forumlarda çok vakit geçirmeye başladım, tabi zarganda yok o zaman sarı küçük sözlükle ne kadar anlayabilirsen artık.
Sonradan elime bir kitap geçti Tupac Shakur-Bir Asinin Ölümü.Senelerce araştırmaya çalış oradan buradan yalan bilgiler derken bu kitap beni o kadar sevindirmiştiki anlatamam.
Hayatınızda en çok dinlediğiniz düşüncelerini örnek aldığınız ve hayatını öğrenmek istediğiniz adamın kitabını buluyorsunuz.Herneyse bu kitapı tanıtmak istedim bugün.İlerleyen zamanlarda zaten bu gangster rap ve müzik konusunda durmak istiyorum.Benim fikirlerimde büyük etkisi olmuş bir üstad ve bilmeyeniniz varsa biraz araştırma yapabilir.

Arka kapak
Tupac Shakur, gelmiş geçmiş en büyük şarkıcı değil, en büyük besteci de değil; fakat Tupac Shakur , kısacık yaşamında müzik yaptığı , küfürlü konuştuğu, annesi Kara Panterler üyesi olduğu, sıradan olmayı reddettiği, ama en çok da siyah (yani farklı) olduğu için sürekli kovalandı, itilip kakıldı; sonunda da vurulup öldürüldü.Türkiye gibi bir ülkede Tupac Shakur gibi geniş kitlelerin  fazla tanımadığı bir hip-hop şarkıcısının yaşam öyküsünü anlatan bir kitabın çıkarılmasının nedenini merak edenler, konuya tam da o noktadan bakmalılar.Tupac Shakur, kararlı hoşgörüsüz odaklar onu hiç rahat bırakmadılar.Sonunda da (belki ucuz bir 'canki'ye bir kaç bin dolar vererek) onu temizlettiler.Böylece Amerikan beyaz, anglo-sakson, protestan ahlakı rahat bir nefes almış oldu.
Bu kitabı okuyanlar, Tupac'la ilgili övgülere ya da yergilere rastlamadıklarını fark edeceklerdir.Kitabın yazılış amacı da o değildi zaten.Bu kitabı yazan da,basan da, satan ve okuyan da herşeyden önce 'farklı olma hakkı'nı savunan insanlardır.Çünkü bir toplum, farklı olana sevgi ve saygı olmasa bile, hoşgörü göstermeyi hayatın çok önemli bir kuralı olarak benimsemezse, ne Amerikalılar'ın 11 Eylüller'i bitecek bu dünyada ne de Türkler'in 20 Kasımlar'ı...
Sabri Kaliç
Farklılıklarımızı hoşgörüyle karşılamalıyız saygılı olmak zorundayız.Ders çıkarmamız gereken bir hayat hikayesi.
Son olarak şiir konusuna gelince ise şimdilerde daha duygusal şeyler yazıyorum ve en çok sevdiğim 2pac'ın en çok sevdiğim şiirini de yazmazsam olmaz.
I CRY
Sometimes when I'm alone
I cry,
Cause I am on my own.
The tears I cry are bitter and warm.
They flow with life but take no form
I cry because my heart is torn.
I find it difficul to carry on.
If I had an ear to confiding,
I would cry among my treasured friend,
but who do you know that stops long,
to help another carry on.
The world moves fast and it would rather pass by.
Then to stop and see what makes one cry,
so paintful and sad.
I cry
and no one cares about why.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder