24 Şubat 2012 Cuma

1.Eskişehir Şarap Festivali


Bugün kapılarını açan Eskişehir şarap festivalinde biz de arkadaşlarımızla yerimizi aldık. Festival Eskişehir Tepebaşı belediye başkanı Ahmet Ataç'ın konuşması ile kapılarını açtı.Dünyada Türk şaraplarının yeri ve önemini anlamamız açısından önemli bir organizasyondu.Turizm'in geliştiği ve farklı yönlere doğru kayması ile artık deniz kum güneş'in ötesinde birşeyler yapılması gerekiyordu zaten.İnsanlar farklı tadları denemek için o kadar yollar gidiyorlar fakat gastronomi'nin önemi daha yeni anlaşıldı .Bizde yeni gelişmekte olan bu alanda payımıza düşeni alabilmek ve kültürümüzü tanıtmak için atağa kalkıyoruz yavaş yavaş.
Sevindirici haberler okuduğum oluyor bazı restoran'lar michelin yıldızı almak için başvuru yapmışlar.Ayrıca dünyaca ünlü Food & Wine dergisinde istanbul tanıtılmıştı.Tanıtım için her sene belirli kaynak ayrılıyor bakanlık tarafından fakat en etkili tanıtım yolu bu tarz etkinliklerdir.Zaten yeterince desteklenmeyen bağcılar ve şarap üreticileri kendilerini bu tarz organizasyonlarda gösterebiliyor.İşin garibi organizasyona talep beklediğimden çok azdı.Belki festivalin ilk günü olduğu içindir, tahmin ediyorum hafta sonu daha kalabalık olacaktır.
Yerli üretim şaraplarımızın ne kadar kaliteli olduklarını görmek istiyorsanız bu fırsatı sakın kaçırmayınız derim.Haftasonu için ideal bir kaçamak olabilir.Umuyorum ki bu organizasyon devam eden bir gelenek halini alır ve uluslararası arenada saygı değer bir yer edinir.
Gözümüze takılanlar
Doluca Grenache 2008 festivalin yıldızıydı diyebilirim.
Kavaklıdere Egeo rose, sevilen R Cabarnet Sauvignon & Syrah ve kayra kalecik karası rose, yaz aylarının bir an önce gelmesi gerektiğini bir daha hatırlattı bize.
Vinkara Chardonnay ise beyaz favorimiz olarak notumuzu aldık.
Çok daha fazlası için Haller Gençlik Merkezine uğrayıp tadım yapabilirsiniz. Bir kaç fotoğraf paylaşmadan olmaz tabi.
Son söz: Hancı bize şarap ve kadın getir.Tabi o dönemler eskide kaldı bak nereden nereye.Bir de aşkın şarabını sordum o neşe fıçılarında bekliyor hala dediler seni bulur de di ler..Dediler ki hayat güzel..:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder